Analyze

Wszystko o domu

Reklama




Reklama




Remont

Naprawy elektryczne powinny być wykonywane jedynie przez wykwalifikowanych pracowników

Nie sposób nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że awarie sprzętów chodzą parami. Można to rozpatrywać w kategoriach czarów czy niesprawiedliwości. Jednak znacznie lepiej potraktować takie sytuacje jak zwykły pech.

Elektryk na telefon

Należy pamiętać, że urządzenia, wyroby techniczne zużywają się. Każda uszczelka czy sprzęt ma swoją żywotność. Zależy ona od jakości i warunków eksploatacji. Tak samo jest z podzespołami w samochodzie. Jeśli jeździmy dużo, intensywnie, częściej musimy wymieniać opony, klocki, płyny.

Gdy zdarzy się awaria, najważniejsze to zachować spokój. Trzeba działać od razu, czyli usuwania usterki. Nie musimy od razu kupować nowego urządzenia. Niekiedy wystarczy wymienić jedną część. Jeśli nie potrafimy zrobić tego sami, skontaktujmy się z kimś, kto się nam tym zna. Świetnym przykładem jest elektryka. „Dłubanie” przy prądzie to zajęcie dla kogoś z uprawnieniami i doświadczeniem.

Istnieje stereotyp, że mistrz fachu to gbur. Deklaruje, że zna się na wszystkim, a jego pierwszą czynnością po wejściu do mieszkania jest zapalenie papierosa, z którym się nie rozstaje. W praktyce okazuje się, że taki pseudoekspert potrafi jedynie dużo mówić. Wyciągnie kasę, ale problem rozwiąże tylko na chwilę albo w ogóle. W efekcie musimy wzywać kogoś drugi raz albo wymieniać uszkodzony sprzęt.

Gdzie szukać kompetentnych specjalistów?

Ryzykowne jest też zatrudnianie kogoś, kogo ogłoszenie znaleźliśmy na przystanku albo przydrożnym słupie. Dlaczego? Nie zweryfikujemy umiejętności takiej osoby. Taki majster raczej nie da nam namiarów na swoich klientów, u których będziemy mogli zasięgnąć języka.

Właśnie z tego powodu należy korzystać z pomocy osób sprawdzonych, zaufanych i rzetelnych. Jeśli nie mamy nikogo takiego w rodzinie czy wśród znajomych, nie martwmy się. W sieci na pewno znaleźć można wielu specjalistów oferujących swoje usługi. Często są to osoby, które są ekspertami w swoich dziedzinach, ale wiedzą sporo o obsłudze klienta. Potrafią wykazać się nie tylko technicznymi kompetencjami, ale też umiejętnościami miękkimi. Wypytają, wysłuchają, przedstawią możliwe warianty, doradzą oraz wstępnie wyliczą, co i ile będzie kosztować.

LEAVE A RESPONSE

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *